Bedre bad – spørgsmålet er bare hvornår?

Jeg elsker gode kampagner og kampagner, der integrerer forskellige medier. Det viser – som regel – at man har forstået de enkelte mediers styrker. Og hvis kampagnerne udføres rigtigt, kan man også få stort udbytte af sådan integreret markedsføring.

Denne artikel er baseret på en case fra det virkelig liv. I modsætning til mange eventyr starter den rigtigt godt, men slutter trist.

For nogle uger siden fik vi i vores dynger af lørdagsreklamer en brochure fra Bedre Bad. Den indeholdt forskellige løsninger på nemme udskiftninger af toiletter, vaske og andet badeværelses udstyr. Nu læser jeg ikke altid den slags reklamer, men faktisk er vi (min hustru og jeg) i den situation, at vi i lang tid har talt om at få renoveret vores ene badeværelse og i øvrigt skifte i alt 3 toiletter. Så brochuren  ramte lige i plet!

For at få mere inspiration havde brochuren også en opfordring (Call To Action) til at gå ind på Bedrebad.dk, hvilket vi så gjorde.

bedre bad

Og hjemmesiden er faktisk rigtig god og svarer på en masse spørgmål, som man har i den situation, hvor man vil renovere sit badeværelse. Der er indretningstips og færdige pakkeløsninger, hvis man mere er til det. Både til små og store rum.

Men nu skal en hjemmeside jo ikke kun have inspiration og information. Vi taler jo forretning her, så der skal naturligvis også være en Call To Action. Og det er der! Jeg ville nok have gjort det lidt mere synligt, men skidt med det, den er der! Man kan nemlig gratis få besøg af en ekspert:

Perfekt! Det var lige hvad vi havde brug for, så vi udfyldte en formular med hvad vi var interesseret i og i øvrigt også med angivelse af hvilket budget, vi opererer med. Og så afsted med alle oplysningerne. Vi var nu blevet til et rigtigt godt og ret varmt lead hos Bedre Bad – det synes vi i hvert fald selv. Og vi har vel gjort lige præcis, hvad de ønskede, da de udsendte reklametryksagen?

Nu kan du sikkert selv gætte fortsættelsen. Og du har helt ret, vi har ikke hørt fra Bedre Bad, siden vi udfyldte den pågældende formular. Der er nu gået en uge uden vi har hørt en dyt – hverken via telefon eller email. Og nu gider vi ikke vente længere. Vi må ud og finde en anden leverandør end Bedre Bad for vi kan ikke gå og vente i evigheder, før de besvarer vores henvendelse.

Og heri ligger læren! En nok så god og gennemført kampagne er ikke bedre end det svageste led. Indsamler man leads via sin hjemmeside, ja så må man også have en proces for, hvordan de bearbejdes, når de kommer ind i indbakken. Jeg kunne forestille mig, at i mit tilfælde er mit navn og oplysninger sikkert sendt til en lokal forhandler, hvorefter der intet er sket?

Desuden skal et lead besvares hurtigt og helst med det samme. Når man har afsendt en formular skal man med det samme modtage en email, der forklarer hvad der så vil ske. Og derefter skal man kontaktes og helst inden for de første 24 timer.

Husk det  i din egen leadgenerering.

,

Ingen kommentarer endnu

Skriv et svar